Dacia nu va mai fi ca înainte: schimbarea radicală, anunțată peste noapte

de: Alexandru Puiu
08 06. 2021

În ultimele trei decenii, brandul Dacia nu a mai suferit modificări semnificative, până la această oră. Se pare totuși că gigantul de la Mioveni avea totuși nevoie de să intre în secolul 21 nu doar cu mașini electrice în portofoliu, dar și cu o nouă siglă.

Dacia pe care o știm cu toții nu va mai fi ca înainte. Identitatea de brand a suferit modificări semnificative în conformitatea cu filozofia de design a lui Luca de Meo de la Renaulution. În continuare vei ști că discutăm de un autoturism Dacia, dar stilul vizual va fi un pic mai robotic, mai stilizat, mai modern.

Cum va arăta noul logo al Dacia, prezent pe toate modelele

În contextul în care mașinile Dacia nu ies în aceeași zi de pe liniile de producție ale producătorului român, va mai trece un pic până când vom vedea un Logan cu noua siglă disponibilă de mai jos, de exemplu. Ideea este că, începând cu această lună, Dacia își schimbă identitatea de brand, iar transformarea este cu siguranță cea mai radicală cu care s-a confruntat compania de la înființare.

Noul logo va fi introdus treptat, inițial în comunicatele cu presa, în campaniile de publicitate și, la scurt timp după, în showroom-urile companiei de pe teritoriul României și din afară. Exemplarele noi care vor ieși de pe linia de producție, de asemenea, vor avea noua siglă.

Ca referință, se știa de mult timp despre această transformare, dar nu era foarte clar momentul implementării. În luna ianuarie, odată cu prezentarea conceptului Dacia Bigster, a fost prezentat și noul logo al mărcii Dacia. Acesta este format dintr-o asociere stilizată a literelor D și C, după cum vezi în fotografia de intro. De asemenea, acolo unde este scris întregul nume al mărcii Dacia, literele sunt desenate cu un font nou, similar logo-ului. Primul model care ar urma să primească noul logo va fi urmașul Logan MCV și al Lodgy, un crossover cu trăsături de monovolum. Acesta are programată lansarea în 2022.